"indisk" kylling i en fei



Jeg er veldig glad i indiske smaker og har lett for å ty til noe indiskinspirert, særlig om jeg har kyllingfilet liggende. Noe à la dette blir det rett som det er. Tar bare få minutter å slenge sammen og smaker kjempegodt. Dette ble nok til en sulten person (meg).

1 rødløk
Litt olje
2 ts indisk krydderblanding etter ønske (jeg kjøper "i innvandrerbutikker")
1 ts hel spisskummen
Noen dryss gurkemeie, chiliflak, garam masala og malt koriander.
2-3 fedd hvitløk
1 stort kyllingbryst
2 tomater
2 ss naturell yoghurt


Skjær rødløk i tynne båter og fres i oljen til den blir litt myk. ha på krydderne underveis.


Del kyllingbrystet i terninger og hakk hvitløken. Ha dette oppi pannen med løken og stek videre et par minutter.


Tilsett tomatene i biter (fjern stilkfestet) og stek til de faller litt sammen. Smak evnt til med litt salt, om det ikke allerede finnes i krydderblandingen. 

Rør inn yoghurten og server. Jeg gadd ikke ris idag, så det ble hummus og mangochutney til.

Kommentarer