mikret brie



Dette skyldes egentlig et uhell ved min far. En nedfrosset brie skulle tines, og ble satt i mikroen enten på for høy varme eller for lenge, ikke godt å si hva de gamle kan finne på. Men iallefall ble den halvsmeltet og fløyelsmyk, og deilig på smak i mine øyne (munn). Synes egentlig brie ikke er så mye å juble over ellers. Og nå da jeg fant en halvspist brie i kjøleskapet, og var fysen på noe snacksy husket jeg heldigvis denne "fadesen", og slang den i microen. Fant noen deilige kjeks fra ifjor, så her ble det duket for et deilig lite kveldsmåltid.

Brie (gjerne en billig, trenger sikkert ikke være moden heller)
Kjeks, scones, rundstykker e.l.
Druer
Paprika
Marmelade eller annet ostegodt

Legg brien på en asjett (udekket) og inn på full guffe i mikroen. Her må man passe på, dette går fort. Sjekk allerede etter 10 sekunder. Tror jeg telte til 20, men spørs på størrelsen på ostebiten. Skal smelte litt utover.


Server ønsket tilbehør til.

Og selvsagt te eller vin.


Kommentarer