couscouskaker



Laget litt for mye couscous her om dagen, så hadde litt couscousrester i kjøleskapet, og lyst til å lage noe nytt. Har lenge hatt lyst å lage vegetarkarbonader og har sett utallige oppskrifter på diverse fora. Dermed kom jeg til konklusjonen at man kan bruke omtrent hva som helst. Kjempefin måte å få brukt opp diverse rester. Innholdet i mine kaker idag er hva jeg hadde til overs.

2 dl couscousrester (eller ny av 1 dl couscous og samme mengde vann)
2 små sjalottlauk
1 fedd hvitløk
2 never bukettblandig (frossen sak)
2 egg
2 ss maizenna
Salt
Peppermiks
Smør/olje

Sett ovnen på 200 g.


Tin grønnsakene om de er frosne (her kan man bruke micro). 


Finhakk løk, hvitløk og grønnsaksblanding og rør alt sammen. 


Stek i smør/olje. Jeg fikk 6 store kaker. Etterstek i ovnen 10 imutter.

Til dette ble det tomatsalat, ajvar og sausen herfra. Røkelaks og spekemat går fint til om man ikke kjører vegetar.

Rester av ris, bulgur eller quinoa kan også brukes med stort hell. Og ymse grønnsaksrester.


Kommentarer

  1. jepp :) gleder meg til neste gang jeg har liknende rester, så skal jeg prøve en annen vri. gjerne med noen urter i tillegg. hadde ikke mye å velge i idag. tror neppe tørkede er tingen..

    SvarSlett
  2. tørkede går fint ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar