salat med rester av rester



Karbonader og tomatsalat igjen fra igår, og trengte kjapp mat. Sist jeg hadde tomatsalatrester kokte jeg dem, men syntes ikke det passet idag. Sønnen forbereder muntlig eksamen og fikk pizza fra baker'n på hjørnet, så da var det fritt frem for meg. Han likte couscouskarbonadene altså, men de sto nok ikke høyest på listen idag. Men altså salat gjort på 5.

Slik gikk det til:

1/2 pakke baby leaf salat
Tomatsalatrester, eller 1 tomat og litt hakket løk
4-5 reddiker
1/2 boks linser
1/2 beger fetaost (sånn halvmåne)
1 fedd hvitløk
2 ss balsamico
2 ss olje fra fetabegeret
2 striper sennep
Maldonsalt
Pepper


Skyll linsene (og grønnsakene), delt opp det som deles kan 


 og ha alle ingrediensene i en bolle. Bland godt.

Jeg er lat her og gidder ikke blande dressingen for seg, 
det fikser seg uansett.


Så hadde jeg altså couscouskarbonadene til dette. Mikret dem litt. De var helt klart bedre igår. Salaten kan man selvsagt ha til hva som helst.

Kommentarer