år 1 - et tilbakeblikk



Dærsken døtte, nå har jeg faktisk holdt på et helt år med dette... Over 250 innlegg.. At jeg skulle begynne å "blogge" skulle vel ingen tro (det er det forsåvidt heller ingen som vet at jeg gjør), aller minst meg selv. Skulle egentlig få en venninne igang med matblogg, men så endte det opp med at jeg begynte i stedet. Egentlig fordi det var morsomt å lage selve layouten på bloggen, men fant ut at det var en grei måte å samle gamle familieoppskrifter i stedet for å ha dem på masse løse lapper som man aldri finner, i tillegg til nye retter man kommer på og kanskje vil lage igjen. Siden jeg egentlig hater å skrive ble det  mest bilder og lite tjat. Noen av årets høydepunkter/favoritter var:

Stikkord: fennikel, ketjap manis, Sørøst Asia, rimelige ingredienser, hverdagsmat

Namlamlam - fantatiske asiatiske smaker - Vietnamish
Svinaktig gode koteletter  - i samme gate
Tandoorisvin
Lammegryte i römertopf
Fiskepinner  - så lett å lage og så mye bedre enn papp-pinnene man får kjøpt
Grillmat - souvlaki
Asiatisk kylling og kyllingspidd
Sheperds/cottage pie (som til min store skrekk havnet på vg.no)
Spaghetti med fennikel- og tunfisksaus, svinesaus med fennikel og penne med biff
Sitronlaks på rispilaff - en 70-tallsinspirasjon
Digg burger med karamellisert løk
Beter og knoller i ovn med ymse dipper

- og på tampen av året; rotgratengen.

Som søt avslutning peanøtt brownies.

I tillegg har jeg vært flink og bruke opp rester.

Nedturer:
Skulle bli flinkere å teste nye oppskrifter,bruke kokebøkene mine, ikke bare improvisere.
Dårlig på å bake.

Mål for 2013:
Fortsatt prøve å teste nye oppskrifter.
Lage ukemenyer og planlegge bedre.
Bake mer.




Kommentarer

  1. Men en utrolig fin og bra blogg er det :D Blir alltid sulten å lese her inne.
    Så håper ikke du slutter ;)
    Nå har jeg endelig fått meg en brukenes pc så får vi se om jeg kommer i gang med å fortsette med min egen mat blogg :)Blir frisk først og få laste opp programvarer så skal vi se hva jeg får til ;)

    SvarSlett
  2. Takk;P
    Så bra, gleder meg:D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar